שיווק דיגיטלי – מה הצעד הראשון?

שיווק דיגיטלי

היום כבר כולנו כבר יודעים שתחום השיווק מנוצל ברובו בדיגיטל.

פרסומות בטלויזיה, בעיתונים וברדיו עודנם קיימות אך כולן בעדיפות שניה לפרסום במדיות השונות ברחבי הרשת.

אם התעניינתם בעבר בתחום הפרסום במדיה, שיווק בפייסבוק, ניהול קמפיינים בגוגל, אופטימיזציה אורגנית, ואתם רוצים לדעת מה עומד מאחורי כל המושגים האלו, הגעתם למקום הנכון.

כאן תלמדו על הכלים הראשוניים שתוכלו לנצל בחינם, כדי להיות משווקים מוצלחים ולקחת חלק בעולם הפרסום הרחב שצמח בשנים האחרונות ומתפתח בקצב מסחרר מדי יום.

איך מתחילים?

לאלו מכם שכבר בקיאים קצת בתחום, נזכיר בקצרה את הכלי אולי החשוב ביותר,

  • Google Ads.

מה זה? ולמה הוא משמש? גוגל אדס, לשעבר גוגל אדוורדס, היא הפלטפורמה לפרסום לפי מילות מפתח, במנוע החיפוש של גוגל.

עם פתיחת חשבון גוגל אדס, תוכלו לפרסם את המוצר / שירות שלכם הן במנוע החיפוש, כתוצאות שעולות מחיפושים שונים, (להלן: שיווק ברשת החיפוש).

כמו כן, תוכלו לשווק את המוצר / שירות שלכם באמצעות פרסומות ויזואליות בגוגל, שיופיעו באתרים שונים, אשר עובדים בשותפות עם גוגל, כחלק מהרשת הנרחבת של “גוגל אדסנס”, שהיא למעשה שותפות של עסקים רבים עם גוגל, המתירים לגוגל לפרסם בשטחים מסוימים באתרים השונים שברשותם.

  • גוגל אנאליטיקס – Google Analytics:

זהו כלי עזר חיוני ביותר, המאפשר לנו, המשווקים, לראות נתונים מדויקים המשקפים כמה אנשים נכנסים לאתר שלנו, מתי נמאס להם והם יוצאים, ולנתח בצורה קלה ומהירה את כל התנועה שאנחנו מייצרים, או לא מייצרים.

  • שאטרסטוק Shutterstock

לעתים, נבחר להשתמש בתמונות עבור התוכן שאנחנו מייצרים, ולצורך הפן הויזואלי של אסטרטגיות השיווק שלנו. שאטרסטוק היא פלטפורמה המציעה טווח עצום של תמונות שיוכלו לשמש אתכם לכל צורך שתבחרו, נושא חשוב כשאנו עוסקים בזכויות יוצרים ודואגים שלא להפר חוקים במהלך הקמפיינים שאנו מייצרים.

  • פינגדום Pingdom

לעתים אנו מעוניינים לערוך בדיקות. בדיקות על הקמפיינים שלנו, על הצורה שבה מתפקד האתר שלנו, וצינורות נוספים שאנו אחראיים עליהם. פינגדום היא אפשרות חינמית לבדוק מהי המהירות של האתר שלי, כלומר כמה זמן לוקח לטעון אותו כשאני מנסה להיכנס, גם ממקומות שונים בעולם.

  • מערכת הפרסום של פייסבוק:

לא בדיוק כלי עם שם קליט, ולא איזו תוכנה שתצטרכו להוריד.

מערכת הפרסום של פייסבוק, היא כלי יעיל וחשוב, שעליכם להכיר, אם אתם מתכוונים לשווק בפלטפורמה האמורה. הדרך הטובה ביותר ללמוד להכיר אותו בצורה מועמקת, היא להצטרף לקבוצות שונות של העוסקים בנושא, ופורומים שונים, שם תוכלו לפתח את קשריכם עם אנשים בתחום ולהיוועץ עמם כאשר תזדקקו לעזרה.

  • שיווק באימייל:

שיווק באמצעות כתובות אימייל. לעתים כשהנושא עולה, המילה הראשונה שתעלה לנו לראש תהיה “ספאם”.

אך בניגוד לדעה הרווחת, שיווק באמצעות האימייל, יכול להיות בין הכלים היעילים ביותר שיעמדו לרשותכם, אם תדעו להשתמש בו בתבונה.

כאשר אתם משווקים באימייל, עליכם לחשוב “איזה דואר אני הייתי פותח, ולא מתעלם ממנו כמעט מיידית?”

ראשית, יש לדאוג שהכתובת מייל שאתם תשלחו דרכה, תהיה אחת רשמית וייצוגית, אחת שתיצור רושם שמדובר בתוכן אמיתי שאני מעוניין לקרוא, כצרכן. לדוגמא: John44@gmail.com היא כתובת לא רשמית, שלא נראית כמו תוכן שהייתי מעוניין לפתוח, מאחר ואני אף לא מכיר את האדם ייתכן ונמחק במהרה.

לעומת זאת, RealGaming@Gamecompany.com, כתובת רשמית, עם סיומת רשמית שלא משויכת לכתובת מייל שכל אדם פרטי יכול לפתוח, יוצר רושם של תוכן ענייני.

חשוב לזכור לא לשחוק את שיטת שיווק זו, ולפרסם רק כאשר באמת יש לכם תוכן ענייני לשליחה.

שימוש מוגזם של שיטה זו עלול להוביל לתוצאות שליליות.

רוצים לדעת עוד?

צוות 18 דיגיטל, מומחים בשיווק דיגיטלי וביצירת תוכן שיווקי יעיל ואיכותי, זמינים ועומדים לשירותכם.

צרו קשר עוד היום ונדאג לסייע לכם ולקדם את העסק שלכם בצורה משמעותית.