מה זה שיווק שותפים?

שיווק שותפים

גם אתם נתקלתם בכל מיני מודעות במדיות השונות כגון – “בואו ללמוד שיווק שותפים היום!”, “תצטרפו לאלפים שמייצרים הכנסה בקלות מהבית”, “שיווק שותפים – כסף קל”, וכו’?

אנחנו ב 18 דיגיטל החלטנו לעשות סדר ולהסביר לכם בפשטות ובפירוט, מה זה בכלל, ואיך זה עובד.

מה זה בגדול?

שיווק שותפים, או: “Affiliate marketing”, היא למעשה פורמט, לא כל כך חדש של שותפות עסקית בתחום השיווק בין המשווק (אתם), לעסקים קיימים  אותם אתם משווקים ברשת.

המשווק אחראי על קידום המכירות של העסק ומשיכה של לקוחות פוטנציאליים לאתר או לדף הנחיתה של העסק עמו אתם עובדים בשותפות.

הקמפיין הראשון של Affiliate marketing עלה לאוויר בשנת 1996 ( ! ), על ידי אמזון (Amazon.com), ענקית הרכישות האינטרנטית.

מאז ועד היום מאות אלפי אנשים עוסקים בשיווק שותפים עם אינספור עסקים.

איך משווקים?

צורת השיווק שלכם מתבצעת בעיקר באמצעות SEO (אופטימיזציה של מנוע חיפוש), דרכו אתם משווקים קישורים שונים לאתר העסק ופועלים לריבוי כניסות דרך הקישור הבלעדי שלכם, או המודעה שלכם במנוע החיפוש, תוך שימוש במילות מפתח וכו’. (על שיווק באמצעות מנוע חיפוש ניתן לגשת למאמר שלנו על גוגל אדס).

עוד שיטה היא שיטת התשלום לפי קליק. (PPC – Pay per click)

לפיה, תקבעו באמצעות גוגל אדס מילות מפתח שיובילו למודעה שלכם ולפי כל כניסה תקבלו עמלה מהעסק עבורו אתם משווקים.

צורה נוספת היא שיווק האתר דרך דוא”ל, (E – Marketing), או Social media marketing, במדיות החברתיות השונות.

העיקרון החשוב ביותר הוא שלקוחות יגיעו לאתר העסק או דף הנחיתה שלו באמצעות הקישור / המודעה שלכם, וכך למעשה תרוויחו מהשותפות הזו.

מה זאת אומרת שותפים?

אתם לא באמת שותפים בעסק, אין לכם מניות ואין לכם אחוזים ממנו.

השותפות שלכם מתחילה ונגמרת בשיווק שאתם מבצעים עבורו, באמצעות הרשת. השיווק כפי שנאמר מתבצע בכך שמטרתכם היחידה היא לצבור כמה שיותר כניסות לאתר ולבסוף רכישות, דרך הפרסום שאתם מבצעים לעסק.

מהם האמצעים לשיווק?

ישנן המון פלטפורמות שונות לשיווק בשיווק שותפים.

באפשרותכם לפתוח אתר, בלוג או פורום בכל אחת מהפלטפורמות הזמינות: (וורדפרס, וויקס, וכו’), בו תשווקו את העסק שעמו אתם עובדים.

השיווק של התוכן שיצרתם, מתבצע בשני צינורות מרכזיים:

  • מנועי חיפוש:
  • שיווק התוכן במנועי החיפוש השונים כמודעות, אליהן יגיעו באמצעות שימוש במילות מפתח אפקטיביות.

  • רשתות חברתיות:
  • תוכלו לשווק את המוצר / שירות / מודעה כלשהי באמצעות הפרופיל האישי שלכם הן בפייסבוק והן באינסטגרם או בכל רשת אחרת, או באמצעות פרופיל עסקי רשמי שתקימו עבור המטרה.
  • ישנן אפשרויות רבות לפרסום המוצר ברשתות החברתיות ויצירתיות היא מילת המפתח.

איך מרוויחים בכלל?

הרווח שאתם עושים, מקורו בעמלות מהעסק עמו אתם עובדים, על כל פעולה שהוסכמה מראש ביניכם לבין העסק האמור, שהקונה שהגיע דרככם לאתר העסק מבצע. (כגון רכישת מוצרים, הרשמה והשארת פרטים, ועוד..)

חשוב לזכור ולוודא את התנאים לפני שתתחילו, כדי שתוכלו להחליט האם סכומי העמלות והפעולות הדרושות נראים לכם כמשהו ריאלי שניתן לעבוד איתו.

איך מתחילים?

לפני הכל, עליכם להחליט עבור מי תרצו לשווק, ובאיזה תחום. מאחר וישנם תחומים רבים עדיף להתמקד בנושא מסוים כך שתוכלו להתחדד ולהשתפר בו, ולהפוך למשווקים מן המניין בצורה יותר יעילה.

חשוב לבחור בתחום בו בדקתם שמקבלים עליו תשלום הולם והעמלות אינן נמוכות מדי על העבודה שלכם.

לאחר מכן, עליכם לערוך מחקר מעמיק ולמצוא חברת רשת קישורים איכותית. זו חברה שמעסיקה משווקי שותפים שניתן להצטרף אליה כמשווק עצמאי. למעשה באמצעות אחת מחברות אלו תקבלו את העסקים שתשווקו ותשווקו עבורם עבור העמלות שהוזכרו לעיל.

רוצים לדעת עוד?

צוות 18 דיגיטל זמין לכל שאלה, וכל תהיה שעולה בראשכם אודות הנושא או נושאים אחרים במאמרים שלנו.

במידה ואתם זקוקים לעזרה מקצועית ניתן לפנות אלינו באתר או בפייסבוק ונעמוד לרשותכם.