מה זה שיווק אורגני בפייסבוק?

שיווק אורגני בפייסבוק

בעלי עסק? מפרסמים מתחילים, או מתעניינים באופן כללי?

צוות 18 דיגיטל יעשה לכם סדר ויענה על כל מה שרציתם לדעת אודות שיווק אורגני בפייסבוק.

שיווק “אורגני”, או במילים אחרות, שיווק לא ממומן, נקרא כך, בשל שיטת השיווק הטבעית, בה אתם כמשווקים, מעלים פוסט לפייסבוק, לצרכים עסקיים, שיווקיים מכל סיבה שהיא, ונותנים לפוסט להתפתח ולהיחשף לכמות גדולה של אנשים ככל הניתן,

בלי קידום ממומן שאומר לשלם לפייסבוק על מנת להפיץ את המודעה בפלטפורמה.

מה העלות של קידום אורגני בפייסבוק?

הרעיון של קידום אורגני הוא לאפשר לפוסט שלכם בפייסבוק להיות מופץ ולההפך ל”ויראלי”, ללא השקעה כספית, ולתת לו להתקדם בזכות היצירתיות של הפוסט והרלוונטיות שלו לקהל יעד מסוים, ובאמצעות השיטות שעומדות לרשותכם להפצתו, שיפורטו בהמשך.

כמובן שמדובר על מצב בו אינכם זקוקים לעבודות נוספות בתשלום כגון מעצב גרפי או בעל מקצוע בשיווק דיגיטלי.

בקצרה, מאחר והקידום מנוצל באמצעות האפשרויות החינמיות של הפייסבוק לפרסום מודעה, קידום אורגני הוא ללא עלות.

כיצד אני מנצל את האפשרויות שלי בצורה המיטבית?

קידום אורגני בפייסבוק, הוא כלי עוצמתי וחיוני מאוד. עם הניהול הנכון, יכול הקידום האורגני להיות אפקטיבי כמו קידום ממומן או לפסול את הצורך בקידום ממומן לחלוטין.

ישנם מספר כללים אשר עליכם לפעול לפיהם, כאשר אתם מבצעים קידום אורגני בפייסבוק:

  • יצירתיות: אתם תרצו להפעיל את הראש ולחשוב על דרכים יצירתיות ככל הניתן לקדם את הפוסט שלכם, ולהנגיש אותו לקהל היעד, עדיפות ליצור תמונה שתתלווה לפוסט, כך שתמשוך בקלות יותר את העין, רוב האנשים, ואולי גם אתם, שמים יותר לב לתמונה ב”פיד” שלהם, מאשר למילה הכתובה, ככל שהתמונה תהיה יותר רלוונטית לתחום שאתם משווקים ולקהל היעד שלכם, יותר סיכוי שאנשים יעצרו ויבואו במגע עם התוכן שאתם מנסים לשווק. מה שמביא אותנו לנקודה הבאה.
  • קהל יעד: עליכם לחשוב תחילה, מי הוא קהל היעד שלי? את מי אני מעוניין “לטרגט” (לקוח מהמילה Target באנגלית ולמעשה מתורגם ל”מטרה”, איזה סוג של אנשים באוכלוסייה אני מעוניין לשווק אליו ואל מי המוצר או השירות שלי ידבר הכי טוב? כאשר נדע לענות על השאלות האלו, אנחנו גם נדע איזה תוכן נרצה לכתוב לו, ובאילו מילות מפתח להשתמש, כך שנוכל בצורה הטובה ביותר, למשוך את סוג האנשים הנכון להתעניין במוצר שלנו.
  • תיעזרו באוכלוסייה שלכם: פרסום פוסט בפייסבוק, שיווקי או לא, מאפשר לאנשים להגיב עליו, לעשות לייק או להגיב בצורה כזו או אחרת, אלו כלים שעלינו לדעת להשתמש בהם וליצור אינטראקציה עם הקהל שנתקל בפוסט שלנו, תיצרו תחרויות, תשאלו שאלות, תספרו בדיחות רלוונטיות שיגרמו לאנשים לתייג את חבריהם מתוך הבנה והזדהות, כמו כן ניתן להכריז על הנחות, הגרלות וכו’.
  • Professional Page אתם עסק לכל דבר: כאשר פונים אליכם באמצעות הפוסטים השיווקיים שלכם, בנוגע לשאלות, תהיות, מענות וכל דבר מה, עליכם להגיב בצורה אדיבה ורשמית, ככל עסק אחר. הדבר ייצור את ההתרשמות הנכונה וישדר שאתם מספקים מענה חיוני וחיובי שהקהל יוכל להפיץ למכריו.
  • Share- תשתפו את הפוסטים שלכם, בקבוצות הרלוונטיות: פוסט בפייסבוק בכל נושא שהוא, יכול להיות משויך לז’אנר מסוים. ככל הנראה שישנה יותר מקבוצה אחת של אנשים בפייסבוק, העוסקת בצורה כזו או אחרת בתחום שאתם מעוניינים לשווק. קידום של המוצר שלכם בקבוצות הללו עשוי לסייע בצורה משמעותית לקידום המטרה שלכם ולהפצת הפוסט השיווקי. כמו כן, ניתן לשתף את הפוסטים לחבריכם.
  • Friends and aquaintances – חברים ומכרים: כמו כל פוסט או עמוד בפייסבוק, התוכן השיווקי שלכם, יכול להיות מופץ בצורה אורגנית על ידכם! תשתפו, תזמינו חברים לאהוב ולעקוב, ותשלחו את הפוסט לכמות רבה של אנשים ככל הניתן.
  • Timed posts – תזמון: כמו בכל דבר בחיים, גם שיווק אורגני, הוא עניין של תזמון. תדעו מתי לשתף את הפוסטים שלכם, ישנם שעות בהן אנשים נוטים יותר להיות בפייסבוק ופחות. ישנם ימים יותר רלוונטים, כמו חגים וכדומה, תדעו לנצל הזדמנויות ולהפיץ את הפוסט שלכם בזמן הנכון.
  • Common Sense – שיקול דעת והיגיון בריא: תשקיעו בפוסטים שלכם, הקהל שלכם חכם והוא לא יגיב
  • לפוסטים מזלזלים או בעלי נראות זולה. עקבו אחרי הנתונים המתקבלים מהחשיפה שיצרתם ותראו מה עובד יותר ומה פחות, ותפעלו על פי המידע הזה בהמשך.

רוצים לדעת עוד? מעוניינים ללמוד מהטובים ביותר, או לקבל קצת עזרה בדרך?

צוות 18 דיגיטל כאן לשירותכם, עם ידע רב וניסיון עשיר בניהול קמפיינים, ממומנים ואורגניים, ונשמח לסייע לכם בכל השלבים עד שתפגשו את היעד שלכם בדרך לשיווק מוצלח.